Primavera vốn là một cái tên đã được đặt cho một sản phẩm của Vespa từ những năm 1960, lần trở lại, Vespa Primavera được “hồi sinh” với một diện mạo và vị thế quan trọng trong chiến lược phát triển của Piaggio toàn cầu. Với những người yêu xe cổ, Primavera mang lại cho họ nhiều cảm xúc; đèn pha tròn có viền bọc crom, mặt đồng hồ dạng hình thang vòm... có phần giống một chiếc “tăng-đa” (Vespa Standard) cố điển.
Có thể thấy ở Primavera,
Piaggio đã vận dụng nhiều chi tiết Crom bóng lên xe, từ viền đèn
pha, ốp tay phanh và phần viền bảo vệ xung quanh thân xe. Chi tiết Crom
kèm theo thép toàn thân xe với lớp sơn sáng đặc trưng khiến Primavera khá nổi
bật khi đi trên phố. Mẫu xe mới có
chiều dài 1.852 mm, dài hơn LX một chút,
nhưng có phần
đầu thuôn
và đuôi vuốt xuôi
hơn Vespa LX.
While there was some improvement in this regard with the introduction of the LX, the Primavera is simply light-years ahead. It’s more like a new car, with a deep, lustrous paint job and headset and trim pieces that fit together with a precision unmatched by its predecessors. Among other things.
One of the most significant changes from the LX is the Primavera’s revised front suspension. While it still looks like the tail landing gear from a Piaggio P.108 bomber, the spring/shock is attached to the front fork via a hinged mount, instead of being solidly mounted. This allows the suspension to maintain the correct geometry throughout its travel.
You’ll feel the benefit of this redesign every time you head out. While I wouldn’t call it cushy, the Primavera’s ride—even the one I rode, which had less than 10 miles on it—is comfy. The new-bike suspension stiffness of my previous Vespas just isn’t there. I don’t doubt the 11-inch wheels make a contribution, as well.
0 nhận xét:
Đăng nhận xét